reklama

Cena je správna!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nie, nejde o televíznu reláciu s Michalom H.

Všetko má svoju cenu. Aj každý byt. Nadhodnotené ceny nehnuteľností sú bežná záležitosť. Je mi jasné, že každý chce získať čo najviac, je to prirodzené a pochopiteľné. Časy, kedy ceny bytov stúpali z mesiaca na mesiac sú už dávno preč a kupujúci už nepodliehajú panike, že ak nekúpim dnes, zajtra nebude. Napriek tomu, pri predaji bytu je vždy lákavé, jednoducho skúsiť. Skúsiť s pocitom, veď o nič nejde.

Ale špekulácie sa niekedy nemusia vyplatiť.

Predával som byt jednému známemu. Oslovil ma s tým, že proste to che predať „čo najlepšie“. Vypracoval som si teda cenovú analýzu, kde vždy vychádzam hlavne z údajov, predaných porovnateľných bytov v danej lokalite za posledné obdobie. Reálne realizované predaje, nie ponuky v inzercii. Vyšla mi určitá suma. Zohľadnil som aj určitú pridanú hodnotu v byte a zrealizované prerábky. Lenže cena celkom nekorešpondovala s predstavou predávajúceho a tak som sa nechal čiastočne ovplyvniť a v snahe vyhovieť známemu som pristúpil na navýšenie predajnej ceny o cca 5%. Byt sme zaradili do ponuky a čakali. Prekvapivo, odozva na seba dlho čakať nenechala. Od prvého dňa volali záujemcovia o obhliadky, byt sa páčil, ale … cena už moc nie. S vedomím, že v cene máme určitý priestor na vyjednávanie so záujemcami, som očakával kompromis a rýchly úspešný obchod. Neudialo sa. Majiteľ bytu rýchlo nadobudol presvedčenie, že cena je správna a nič zľavovať netreba. Veď predsa záujem je veľký. Áno, záujem aj bol, byt mal svoje prednosti, ale každý záujemca chcel upraviť cenu. Nie veľa. Tisíc – dvetisíc eur..

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už je to dosť dávno. Cena je znížená. Réžiu za byt platiť treba. Nikto nevolá.... Byt sa na trhu „prevaril“. Hľadajúci sa ho prejedli.

Nuž, špekulovať sa vždy nevypláca, najväčšia šanca na predaj je v prvých dňoch, možno týždňoch, kým je to novinka v ponuke. Čím dlhšie sa vec prevaľuje v inzercii, tým menej atraktívnou sa stáva. Ležiaky nechceme.

No, nie vždy je to ako v rozprávke, aj ovca celá aj vlk sýty...

A tak, rátajme, rátajme.... len sa neprerátajme.

Miroslav Vašek

Miroslav Vašek

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pracujem ako realitný maklér pre nadnárodnú spoločnosť. Pri svojej práci sa každý deň stretávam s najrôznejšími príbehmi klientov, ktoré môžu byť zdrojom rád a informácií pre ďalších klientov. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu